Från Big Brother till en riktig såpa...

Sitter o kollar Söndags-Big Brother...kollar inte direkt frekvent på såpan, men då o då...klarar inte av allt det där varje dag i veckan.
Men jag måste ju säga att det var en ovanligt FUL styrka i årets Big Brother (Inte ALLA men ganska många)
Alltså, jag vet inte men det känns som att mycket av såpan ska gå ut på att folk bråkar o intriger och sex...men jag vet inte det är ju inte många som är utseendemässigt nåt att ha, så jag vet inte hur mycket mer intriger det kan bli...

Nu pratar de precis om Vanessas hemlighet...att hon är transsexuell, jag har inget emot det, jag tycker alla får göra vad de vill med sin kropp för att må bra, tycker inte det är värre än att tjejer gör silikontuttar bara för att "må bra" (Med det menar jag att nog många gör det bara för att andra ska gilla dem bättre, inte de själva.)
Jag kan förstå folk som opererar sig på ett eller annat sätt för att de mår dåligt över de ser ut, men vill man bara ha uppmärksamhet, då är det mest sorgligt o fantasilöst!

Nåja när vi ändå är inne på det där...Sanna eller vad hon nu heter är ett ganska klockrent exempel på det där...hon är bara mest sorglig och patetisk.

När första programmet sändes blev jag kanske lite full i skratt när jag såg en av personerna jag träffat tidigare, en ganska rolig historia men den lämnar jag här och nu då det bara berör mig & vissa personer och jag hänger inte ut någon av mina vänner eller våra gamla äventyr...=)

Tillbaka till nuet så vet jag inte vem som ska åka ut bland veckans Nominerade; Katerina, Sanna & Nicky...tycker de är ganska jobbiga att se o höra på alla 3; en mytoman, en omogen skrikhals och en uppmärksamhetssökande bimbo.
Iofs allt som ska göra bra TV...tyvärr.

Nåja, nu till kontentan av allt jag skulle säga är att alla andra år o i alla såna här såpor klagar man över att folket som är med är så sjukt pantade, nu är de väl något mer normala men de är fulare än vanligt.
Finns kanske inte så många snygga normala personer som vill vara med, men o andra sidan kanske det inte hade blivit lika bra TV om de vart intelligenta och inte skapat några intriger.

Jaja...bara massa babbel om om Big Brother, som egentligen inte är nåt viktigt vetande...

När det gäller såpor, så är livet att bo i en småstad som en såpa, kanske inte lever just det livet nu, jag har väl blivit en av de tråkiga som inte skapar några intriger, men jag minns förr, när man kanske levde livet som en partypingla var livet och omgivningen lite som en såpa; intriger, skitsnack, rykten och alla vet allt om alla...=)

Jag är ganska nöjd med att slippa vara med i Såpa-livet dock och trivs med mitt nya vardagsliv där man bara för höra saker om andra o inte bidrar med varken några sanna eller falska skandaler...=)

Nu tar jag mina djungelvrål och hallon o lämnar datorn för en lite ensam söndagskväll framför TVn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0