Sikte på Ledighet & sol, med blicken söderut...

Jag vet att jag är rätt slarvig på att uppdatera den här bloggen men det känns inte som att den lediga liulla tid jag har är värd att spenderas framför datorn...
Men snart så!! Bara ett fåtal dagar kvar sen går jag på en mycket lååång ledighet...nåt jag ser fram emot mer än sommarloven som liten kan tilläggas.

Jag är faktiskt helt slut vissa dagar!
Konstig känsla det där...jag mår bättre än nånsin men ändå är allt jobbigt...har som aldrig upplevt att värmen kan vara jobbig, att vara tjock och att småsaker man gjorde på några minuter förr kan kännas oändligt utdragna...bara det här med att gå...det blir liksom mer av en anka som tultar fram än en härlig promenad nuförtiden...

Nu är det så att jag har ledigt i 3 hela dagar och det är alldeles underbart...solen planeras att synas härikring som starkast i Sverige...det känns som en riktig skräll...oftast när vädernissarna säger att HELA Sverige kommer få fint väder så verkar det som att Norra Norrland som en gudsförgäten plats som inte räknas till vårt Sverige, för det fina vädret stannar oftast i Luleå om inte längre ner...

Nåja skadeglädje är ju den enda sanna glädjen sägs det...så jag hoppas nu att "HELA" Sverige får regn hela helgen! =) Temometern visade redan 8 i morse över 20 grader, medan solsidan och min balkong badar i över 30 grader redan... =P

Skattepengarna har kommit och jag har blivit en sån där bra sambo som lovade min fina Peter att han skulle få köpa ett golfset...haha...ja ni som känner mig och vet hur mycket jag hatar golf vet hur stort det är!
Tråkigt, långtråkigt är vad det är! Men nu och andra sidan så behöver ju inte jag följa med på golfbanan...jag behöver bara se det där otympliga skrället hemma...men det kan det ju vara värt...jag dealade ju till mig en systemkamera...=)

Om några veckor hoppas jag att planeringen fortlöper som den ska...för då blir det bilsemester för mig och Peter...äntligen ska jag få se massa nära o kära igen...längtar som bara den!!
Mer underbart är att två av mina bästa,men också mest upptagna vänner faktiskt är LEDIGA under tiden vi är där...=)

                   

Nu ska jag väcka sambon, för nu ska det bli lite sol och bad idag med finaste familjen Ölvebo!!! =)

Kommentarer
Postat av: maria nordvall

sv: hahah ja, har blivit en del nya kläder nu :) ja precis, snaart ses vi äntligen! älskar dig <3

2011-06-20 @ 12:19:17
URL: http://marianordvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0