"Kärringen mot strömmen"

Jaha...nu har jag segat till mig när det gäller uppdateringen igen...men jag har som svårt att finna ro till att sitta still o göra nåt...antingen ska det vara full fart, för att i nästa stund inse att man blir helt slut efter allt...så det där med att lägga upp sysslor är kanske inte min grej...=)

Mest av allt går man bara och väntar nu...drygt 2 veckor kvar och även om jag mår bra i övrigt o egentligen inte ska börja längta redan nu så gör man ju ändå det...
Alla säger att det är normalt att man går över tiden första graviditeten...men vadå...allt annat med min graviditet har ju varit allt annat än normal så det vore ju konstigt...=)

Istället för att gå upp i vikt, går jag ner...haha...ja det är sjukt...tycker inte jag gör annat än proppar i mig...o onyttiga saker dessutom...men ändå har jag bara ökat 0,2 (!) kilo de senaste 2 månaderna...nåja bebis växer o jag måste ändå säga att det känns skönt att alla säger att jag ska unna mig massa extra...=)

Sen har vi det här med vätskan...ja det var ju normalt att man samlade på sig vätska...men jag...nä klart det skulle visa sig att jag var helt uttorkad o fick ORDER om att dricka minst 2 liter klar vätska varje dag annars hotade de med att lägga in mig med dropp...vätskebrist? Jag som inte varken tycker jag dricker dåligt eller mår som man borde göra som uttorkad...

Jag mår ju bra, det enda som skiljer mig från att må helt underbart prima är sammandragningarna och sen smärtan i revbenssidan som tydligen verkar komma för att bebis vill ha några revben sig den ut i förlossningen...haha...ja jag vet inte...det skulle tydligen lägga sig runt vecka 36 o efter det så skulle sparkar o rörelser inte vara så stora...men återigen...det var ju normalt o den trenden verkar jag ju inte följa när det gäller så mycket annat...hur brukar man säga? "Kärringen mot strömmen"

Så jag VET...jag verkar ha en alldels underbart ovanlig o lättsam graviditet och borde inte börja tjata om att bebis ska komma ut redan, men nu vill jag också bara bebismysa o ha något att göra...jag börjar uppriktigt sagt vara less på att bara gå hemma nu...

Men o andra sidan så verkar lilla Pyret ha en alldeles utomordentlig vilja där inne så den kommer nog när den vill det själv...det måste nog komma från Peter...=P
Haha

Nähä...nu ska jag återgå till att fortsätta att bara vänta...eller så kanske jag drar igång en liten storstädning (igen) här hemma så det endast är kvar att pussla ihop spjälsängen som kommer på onsdag...

                 
                                                              Vecka 38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0