Att göra goda gärningar...

Många av dagens barn idag är mobbade och det tänkte jag att jag skulle skriva lite om idag, jag har egentligen ingen erfarenhet av det där, jag har aldrig varit mobbad och hoppas inte att jag har mobbat någon heller...även om jag tyvärr tror att jag har det...det är ju faktiskt så att man behöver inte göra något eller säga något för att mobba andra, det handlar ju om att kanske inte försvara den mobbade, som faktiskt också är en form av mobbing.

Tyvärr har jag nog, tillsammans med nästan alla andra gjort det nån gång...kan man säga att de flesta någon gång faktiskt mobbar någon, utan att göra något, för det är just det...att man inte gör något...

Eftersom jag egentligen inte har någon som helst aning hur en mobbad känner sig, även om att man vet att de mår dåligt, så kan man aldrig föreställa sig det om man aldrig varit där själv.

Jag måste säga att jag är otroligt stolt över några av mina släktingar som har varit utsatta för detta, men med styrka och vilja att stå emot detta gör så mycket för att hjälpa andra utsatta.
Ni kan läsa mer om dem och vad de gör i sitt liv för att förbättra livet för andra som är och har varit i samma situation som dem;

http://www.tjockisbloggen.se/ -Min kusin Sarah har startat denna bloggen tillsammans med vänner för att förbättra självkänslan hos andra som inte har dagens idealkropp.

http://www.arvidnordvall.wordpress.com - Min lilla kusin Arvids blogg, han är bara 13 år och jobbar med en massa olika projekt tillsammans med Friends för att hjälpa utsatta barn. Jag är faktiskt sjukt impad!

Det var just hans blogg och hans jobb som inspirerade mig till att skriva detta inlägget, vi är så många som aldrig
blir utsatta för mobbing som kanske glömmer bort biten att just nu finns det otroligt många barn OCH vuxna som mår otroligt dåligt, för att andra ska få känna sig bättre.

Människan är en grym art, vi dödar för nöjes skull, tänker egoistiskt och trycker ner andra för att själva må bättre, om än så bara för en stund.

Man ska ju aldrig tänka på vad folk säger till en, man ska tänka att det bara är de som man verkligen bryr sig om som räknas, men jag kan bara ana hur svårt det kan vara...

Nu med nya tidens teknologi så kan inte ens mobbingen stanna i skolan, den följer med en hem, via internet och mobilen, tänk att aldrig kunna känna sig trygg?
Inte ens för hemmets 4 väggar..?

Nu undrar du varför jag har skrivit detta om jag ändå aldrig varit utsatt, men jag ville ge en tankeställare till alla andra som jag, att även om man inte medvetet mobbar någon med ord och handlingar så är det minst lika illa att inte lägga sig i och bry sig överhuvudtaget...

Hellre EN riktig vän, än en MASSA falska...

                          
                                       http://www.friends.se/

För övrigt så måste jag säga att när Friends hade reklamfilmen 2001;
http://www.youtube.com/watch?v=IM87nv08HOk 
Då var ju den killen som färgade håret det hetaste i rutan det året! ;)


Kommentarer
Postat av: Arvid N

Hej Jenny! Jag har en ny blogg, som jag skriver noveller och sanna historier om mobbningens makt och så vidare.. Vi kan snacka mer om de på msn eller ngt..

2010-01-25 @ 17:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0