OS-feber och fortfarande guldvittring...

De senaste dagarnas OS har haft både skräll och fiasko...skrällen var ett faktum när Marcus Hellner fullkomligt krossade motståndet på sista sträckan i herrarnas stafett...karln kunde tillochmed buga åt publiken, hämta en flagga o bara glida in på upploppet...mycket starkt av alla 4(Daniel Richardsson, Johan Olsson, Anders Södergren och Marcus Hellner), men Hellner...vilken kung!
Kommer bli många roliga år på Sveriges Skidfront förmodligen...=)

    
   

Det är ju inte bara herrarna som lyckas i skidspåret, tjejerna har ju visat sig vara i toppform också...framför allt Charlotte Kalla, som var helt otroligt grym i damernas stafett igår, trots att hon legat förkyld i dagarna.
Likaså Anna Olsson som gjorde ett strålande lopp...tyvärr hade Sverige Anna Haag sjuk så reserverna Magdalena Pajala och Ida Ingemarsdotter fick hoppa in, bra med en femteplats trots allt, men det hade varit en klar medaljvittring med ett riktigt "A-lag"...
Men om nu är Sveriges skidprinsessa så har ju norden sin drottning i Norge, Marit Björgen...man kan inte säga mer än att hon är i sanslöst bra form.
Grattis Norge, men vänta bara...Sverige är på gång att ta över tronen...=)

        
             Marit Björgen                    Charlotte Kalla          Charlotte Kalla/Anna Haag

När det gäller hockeyn som kanske är det största fiaskot i OS, ja vad kan man säga...katastrof, fiasko och liknande termer är det mesta som används när man pratar om faktumet att Sverige åkte ur i kvarten mot Slovakien.
Ja vad ska man säga...de var helt enkelt inte tillräckligt taggade...vad det berodde på vet jag inte men personligen tycker jag efter att ha sett matchen mot Finland att där fick jag och säkert många andra lite guldvittring...men att de sen åker ut efter en ganska så platt match mot Slovakien...ja visst...svenska folket har rätt att kalla det fiasko.
De kanske inte skulle fått oss att drömma om ett guld..?

Jag håller fullständigt med Aftonbladets Mats Wennerholm:
"Kalla det vad ni vill, jag kallar det fiasko!"

När det gäller damkronorna så åkte även de ur utan medalj, även om de tog sig till semi...personligen tycker jag inte ens damhockey är kul...har inte sett en match...platt och tråkigt för det mesta.
Så när de spelade om bronset mot Finland brydde jag mig inte ens om att titta och säkert bara därför hade det ju varit både slagsmål o ganska spännande...vad vet jag...jag har sett bilderna på det sk "slagsmålet"...att hon sen kallas "stjärna" som "slog ner" Finlands målvakt kanske var lite överdrivet...=)

Wikegård blev ju även anmäld för diskriminering, av hör och häpna...en av tjejernas mamma!
Hallå..? Wikegård är väl sällan särskilt snäll mot några i onödan, men det mest pinsamma är ju att kan inte tjejstackaren få säga det till honom själv...hon är ju nog vuxen att vara med i ett A-landslag...är hon inte nog vuxen att försvara sig utan mamma..?

Nu tycker jag att han har rätt...inte i allt men i det han sagt om hockeyn...det ÄR inte bra...tyck vad ni vill, men Sverige förväntar sig mer!

Så man kan säga att ska vi ta medalj i något annat än där man står på skidor så är vårt största guldhopp nu Curlingdamerna som spelar final och naturligtvis hoppas vi på att de kan uppehålla äran för Sverige, även utan skidor...=)

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0