Borta bra men hemma bäst...

Det här med hur livet har sin gång är märkligt...för några år sedan trivdes jag inte alls i Gällivare och längtade hem varje sekund som gick av dagen...nu tänkte jag säga att jag inte har någon som helst hemlängtan, men det är ju faktiskt inte hem utan bortlängtan...eftersom för första gången sedan -91 är verkligen inte Nybro mitt hem längre, utan bara bort...=)

Trivs underbart bra här, jag är som en helt annan människa nu...visst saknar jag en del personer som betyder mycket, men jag försöker prata med dem så ofta jag bara kan...även om denna veckan har vart heeelt färdig...första veckan på nya jobbet och jag trivs...stormtrivs! Men visst är man slut av så mycet nytt...men till helgen ska jag ta tag i vännerna igen... (Så nej Anna, jag har inte glömt dig...du får ett samtal imorrn...=) )

De som känns att de inte är närvarande är två av mina bäsa vänner som jag umgåtts mest med och jag saknar mina myspys & tjejsnackskvällar med Hanna, mina ochh Daniels spel & filmkvällar...

Nu är de inte de enda jag saknar...Det finns fler som är guld värda, men ni är nåt extra...=)

                 
                                                             De bästa...

Livet med Peter flyter på, känns ovanligt med denna känslan...det blir bara bättre och bättre för varje dag som går...tidigare har det varit raka motsatsen, bara svalnat för varje dag som gått.

Du är helt enkelt det bästa som hänt mig älskling!!! =)


För en gångs skull känns det som jag gjort helt rätt val, även om jag bytt söder mot norr, värme mot kyla och sommar mot vinter, så skulle jag göra om det valet varje dag i veckan...sen kanske jag har en sekund av ångest över det valet när det är 40 grader kallt sen, men det är ju en annan sak...=)

Även om jag fått byta ut många saker jag gillar så har jag i valet jag gjort fått kärleken, lyckan, familjen nära och nya vänner...jag tror jag gjort ett ganska bra byte ändå...=D

Borta är bra...mycket bra...men HEMMA är ändå bäst...


Kommentarer
Postat av: Bjanca

Ååh söta.. kramar om* saknar dig massor med. Tomt att inte ha dig att hänga med. Hoppas att vi kan få till en dejt i Sthm framöver =)

2010-08-28 @ 23:41:24
URL: http://bjanca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0