Bodabruk GoIF - Madesjö IF

Premiär, fina mål, soloprestationer och lite osportslighet...

Då har Bodabruk haft premiär mot Madesjö, i Div. 5 Emmaboda, där B-laget inte ville vara sämre än A-laget och tog även de 3 poäng.
Min rygg skulle dock behöva bytas ut! Har nån tips om reservdelar mottages de gärna...=P

Tycker vi började ganska bra och tänker man på att många inte tränat nu tillsammans på länge såg det riktigt bra ut i början.
1-0 kom efter ett snyggt inlägg av Frida Bjuringer, som Anki snyggt nickade in...=)

Madesjö reducerade till 1-1 genom ännu ett snyggt inlägg och bra nick.
Madesjö tog även ledningen med 1-2, på en straff...svårt att säga om det var det från kanten men jag tycker inte att det var tveksamt heller.

Men den bjuder vi på eftersom vi gjorde både 2-2 och 3-2 efter det sen...båda genom Anna Sjöblom.=)
Sista på straff o jag ska vara ärlig o säga att jag inte kollade på straffen, jag var lite rädd att hon skulle vara FÖR taggad där...=)
Men inte, 3-2 och 3 poäng i premiären var ett faktum!

Dagens höjdpunkt kan ha varit Toves soloprestation, där hon som mittback snurrade bort bode småtjejernas mittfält och backar för att sedan gå på avslut.
Hon visade att gammal är äldst och var verkligen värd ett mål, men det får komma nästa gång. =)

Tycker att många gjorde bra prestationer, målen av Anna & Anki var fina, Toves soloprestation, Bjuringers kondis är imponerande för att ha vart borta ett tag...men jag skulle nog ge ett extra plus till Lina & Emme för deras första halvlek där de stod ut extra.

Madesjö har sin bästa spelare i Michaela Sandberg tycker jag, men även den mörka lilla tjejen(Med risk för att ha fel så tror jag hon kan heta Shaida) på topp har bra bollkontroll och snabbhet.

När det gäller saker som är lite tråkiga, kan jag inte svara för kommentarer på planen, för sånt hör jag inte under spelets gång, men däremot är det pinsamt att höra vissa saker från motståndarlagets bänk när en spelare skadar sig.
Där skämdes jag en stund för min moderförening!
Jag har varit tränare i några lag och skulle inte acceptera sån osportslighet, nu ska jag inte säga att jag vet att ledarna hörde det men ändå...

Jag ska inte säga att vi är guds bästa lag, framförallt inte att jag är guds bästa barn, jag tycker det hör till att man kan bli irriterad på planen, det visar bara att man är taggad.
Men när nån skadar sig och man inte vet hur allvarligt det är, då håller man tyst och uppträder sportsligt!! (Det gäller även vårt lag om det skulle förekomma!)

När det gäller in egen insats så har jag inget att säga, kändes inte som man var med så mycket i matchen, naturligtvis är det lite frustrerande att inte vara hel, men det kan jag inte ens skylla på idag.
Det var varken en bra eller dålig dag för mig idag...jag var rätt osynlig faktiskt!

Nu ska jag lägga mig o vila upp min katastrof-rygg, så jag kan jobba imorgon...=)

Bra jobbat tjejer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0