Fotboll, Barn och Svininfluensan

Puh...nu har jag sammanställt massa fakta till en kund och tänkte att eftersom jag var klar med rapporten men ändå hade ångan upp så kunde jag fortsätta skriva lite till.

Och för att förtydliga rubriken så det inte blir missförstånd; Nej, jag är inte med barn och jag har inte svininfluensan. =)

Torsdag redan, veckorna går fort nu...snart redan helg och innan men vet ordet av det så är vintern snön o julen här...suck...tyckte nyss det var sommar.
Det enda positiva med vintern är ju inomhussäsongen i fotboll...den har dragit igång och till helgen är det första cupen. Swedbank Damcup i Emmaboda.

Vi spelar på lördag eftermiddag så dåär det bara att ladda upp och hoppas på att många kommer o hejar...

Överallt så pratas det om det här vaccinet mot Svininfluensan, självklart är det bra att de som ligger i en riskgrupp får ta det här vaccinet, men jag vet inte om jag tycker det är sånt som helt vanliga friska ska ta.
Självklart är det bra, men tänk att man faktiskt inte testat det så länge.
Tänk om man om 10 år kommer på att man inte kan bli gravid, att ens barn får men när de växer upp eller att man får cancer av det...ja vad som helst egentligen..?

              
            (Kopierat Hanna o lagt in den här som jag tycker stämmer in på hysterin)

Förmodligen hade jag tagit vaccinet om jag hade varit i riskzonen...men aldrig annars, framför allt inte gett vaccinet till mina barn...jaja...nojjig? Kanske, vad vet jag...nu har jag ju inga barn.
Och egentligen kanske jag inte ens behövt oroa mig för blivande barn...=P
Dessutom hade jag med min vanliga upplevelse av mediciner förmodligen blivit supersjuk av skiten ett tag...

På tal om det här med barn...varför kollar folk på en som om man vore helt dum när man säger att man inte vet om man vill ha barn?
Det är inte min prio i livet, visst är dom söta ibland...en del iaf...men jag vet inte om jag vill ha några ändå.
Visst kan det vara något som man bara vips vaknar med en morgon men...haha...jag är inte den som faller för smittan där man SKA ha barn nu för att alla andra ska det.

Nåja tro nu inte att jag inte tycker om barn, det gör jag...kanske är det så att jag inte är så sugen på barn ännu för att jag inte träffar nån som jag tänka mig att stå ut med varje dag i resten av mitt liv, kanske svårt o skaffa sig barn då...=)

Nähä nu får jag ta o jobba lite igen...=)


Kommentarer
Postat av: Bjanca

Barn är äckliga och så är det bara :D Men som sagt, egna barn och andras ungar

2009-10-31 @ 13:56:37
URL: http://bjanca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0