Bloggande...

Jaha då ska jag väl sätta igång o blogga lite, jag har ju inte riktigt själv bestämt anledningen till att jag kom på idén...

Kanske idén med det är för att främst andra ska kunna hålla reda på vad jag gör eftersom vissa inte verkar ha bättre för sig än att via ett muntligt bloggande om hur mitt liv ser ut, vad jag gör och vad jag känner...=)

Nåja hur eller hur, vi börjar väl med gårdagen;  Det blev en kort vinkväll hos Lina i Åseda medan Daniel, Martin o Witten tränade.
Hur trevligt som helst, nästa gång får det bli en riktig helkväll.
Lina, Sara och jag drack vin, käkade småplock med dipp och diskuterade som vanligt massa relationssnack och gamla minnen.
Väl hemma trodde jag dum som jag är att jag skulle kunna fortsätta hålla igång på några glas rött...men icke...insåg ju lite för sent att man får nog allt dricka mer för tröttheten gjorde sig alldeles för tidigt påmind.
När jag vaknade i morse hade jag ett oläst sms, skickat typ kvart i tolv...sov nog rätt gott redan vid den tiden.
Jaja...skönt i morse när man vaknade superpigg vid halv elva-snåret.

Lina vi får se till att ta en riktig helkväll snart igen, som på den gamla goda tiden. =)
Skandalkvällar man lagt bakom sig...=)

Idag ska jag på middagsdejt, jag ska stå för kockandet och grabbarna får stå för det trevliga sällskapet.
Just idag är det nog det närmaste jag kommer kärlekslivet. =)

Jag borde styra upp mitt liv nån gång, men fan jag verkar bara hamna i gamla tankar, gamla mönster som jag tror ska vara det bästa.
Är det bara för att minnet är starkt eller ligger det något bakom att man har svårt att släppa vissa saker och mönster??

När jag och Dennis gick på kvantum idag så började vi diskutera käk o dricka och visst blev det en skräll...lite vin idag med...Periquita var efterlängtat igår och idag fick det bli en bra repris. =)
Sen har Dennis valt nåt dessertvin till efterrätten, kanske det blir en varande favorit.
Daniel däremot ska ju lira hockey imorrn så för hans del blir det väl inga promille...dock tror jag det passar, eftersom han inte är överförtjust i vin.

Nähä nu ska jag börja ta tag i mitt liv, lägga vissa saker bakom mig och ta tag i matlagandet...försöka tänka på annat och kanske få hela huvudet att inse att det är dags att styra åt återvändsgränder när det gäller kärlek.
Gud va patetisk man låter, men ja...jag tycker allt jag kan få vara patetisk idag.
Det är ju trots allt lördag! =)

Vad som händer efter middagen och längre fram i livet får tiden utvisa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0