Mer unikt efterlyses!!!

Idag har redan hösten börjat...regn, regn och åter regn...

Varit och fikat med Emme på Dolce Vita, för att sedan gå upp till Madesjö o hämta bilen innan vi ska dra på match...blöta o kalla i Madesjö när Emme kommer på att hon tagit fel bilnyckel och att den rätta är i Paradiset...haha...slarvmaja...=)
Nåja, det blev iallafall skjuts för att hämta nyckeln och nu är man hemma och ska torka innan det är dags för B-lagsmatch borta mot Vederslöv/Dänningelanda.

När man tittar ut genom fönstret idag och ser allt regn är det svårt och veta om man ska hoppas på att det ska klarna eller om man bara ska vänja sig för att det nu kommer vara såhär ett bra tag framöver.
Man kanske t o m ska vara glad när det bara regnar och att det inte är den där vita, äckliga och kalla snön som faller...

Jag hatar verkligen snö...ja jag hatar nästan allt med vintern...jag skulle utan att tänka en extra gång byta ut hela vintern, med jul och allt mot 30 grader året om...då skulle det inte ens bekomma mig att det regnade som idag då och då.
Det enda jag just nu kan komma på som är roligt med snön är att köra skoter och så ofta som jag gör det...nja det kan t o m kvitta...

Fast det är ju något visst med mössor...en kille i mössa på vintern är det samma som en kille i pilotbrillor på sommaren...han blir oftast mycket vackrare...=)
Sen kanske det bara är en illusion...men det är sådant man märker när man isåfall ser honom på nära håll...

Själv gillar jag både mössa och solglajjingar, det döljer saker man inte orkar fixa på lata dagar, dock får man ju bara ha dåliga hår-dagar på vintern och dölja-ansiktet-dagar på sommaren.

Men man kan ju inte få allt här i världen...=)

Jag tänker tillbaka på gårdagens inlägg om relationer och allt sådant...jag har faktiskt en unik vän, han vågar fråga om en fika eller middag mitt i veckan...helt utan premisser och SÅ tycker jag att det ska vara.
"Hur ska man annars lära känna nån?"

Ja helt rätt!
Det där med att folk har fått för sig att man kan träffa nån på fyllan och prata om dittan o dattan är ingenting för mig, hälften har man ju ändå inte kvar i minnet dagen efter...
Jag tycker det känns mer seriöst och umgås nyktra och visa vem man verkligen är, utan att det för den skull ska betyda att det måste ske nåt seriöst efter det.
Att en kille vågar visa sin vanliga, alldagliga sida vare sig det gäller vänskap, dejting eller förhållande.
Mer sånt efterlyser jag!!

Nu ska jag träffa söta Anna och ta en kaffe till innan det är dags för oss att åka åt Växjöhållet i regnet för att spela match...=)


Kommentarer
Postat av: Den rätte...

Alla bli snyggare med assosiarier (vet inte hur det stavas) på sej. ex har man pilotbrillor på sej försvinner halva ansiktet lr om man har mössa p till jobbet dra ner det en bit över ögonen å vips folk ser inte att du e bakfull på väg till jobbet en torsdag morgon...haha

2009-09-04 @ 09:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0