Fotboll, Pictionary och Trubadur

Igår var jag o Emme o kollade foboll i Bergavik...Madesjö hade sin sista match mot Kalmar AIK...ingen höjdarmatch är väl det minsta man kan säga...i halvtid stod det 5-0 på resultattavlan och Madesjö hade kvitterat ut sina sämsta 45 minuter i år.
Inte värt att säga så mkt om matchen mer än att bytena som gjordes sen resulterade i att 5 bänkade spelare gick in och visade att de verkligen kan och vill...de gick från ett 6-0 underläge till 6-3 och det är väl de som Madesjö får ta med sig till kvalet nu...

Efter det så fortsatte jag o Emmelie trippen till Alsjöholm för att se dem vinna mot Lenhovda med 4-1...roligare tillställning...dessutom värmde kaffet där efter väldigt många kalla minuters fotbollstittande...=)

Mixade drinkar och spelade Pictionary med Nattis och hennes kompis...jag och Emmelie lyckades iallafall vinna mot 12-åringarna och drog vidare till erik där vi spelade gitarr, hade musiklek och sjöng lite...=)
Supertrevligt...dock är jag nog för gammal för så sena kvällar...=)

Fast det är trevligt att för en gångs skull vara sliten av sömnbrist än av spriten...Hehe.

När jag kom hem hade mattes älskling blivit sjuk...han andades så konstigt o var helt lealös i kroppen...så jag fick ha katten i hans sov-låda i sängen för att kunna ha lite koll på honom...
Idag så får jag pyssla om honom lite extra med hans favoritmat och slöande i soffan...han är iallafall lite piggare nu...får hoppas det håller i sig annars får vi åka till hans favorit veterinären igen...
(Kul med tanke på hans åsikt om sin veterinär o att hon är prcis livrädd för min lilla hårboll...)
             

Lägger in lite kort från gårdagskvällen, som återigen fick bli i svartvitt för av nån konstig anledning så har alla jag känner en förmåga att ha så röda ögon på kort...eller kan det va min kamera...jaja...=)
Som vanligt kan man klicka på bilderna för att göra dem större...=)

              

                 
                                         
                                  

Nu får det bli soffan ett tag och se en film för att avsluta en lugn men trevlig helg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0