Kärlek och respekt, ska det vara så jävla svårt?

Jag satt precis och läste Charlottes blogg, du är så klockren gumman!!!
Kärlek och Respekt -Ska det vara så jävla svårt??!!
För er som vill veta vad jag menar så gå in och läs Charlottes klockrena inlägg:
http://noshitcharlotte.blogg.se

Jag är som Charlotte så jävla less på det här...vad hände med ärligheten och att killar alltid är så rakt på sak?
Det är inte den totala sanningen...Killar ÄR rakt på sak...i allt utom känsliga saker som kärlek, förhållande och känslor!

Ska det vara så svårt att bara vara ärlig från början och tala om vad man vill och vad man känner?
Jag är en stor flicka, jag tror jag kan ta det!

Sen tillhör det kanske inte saken att jag är desperat och vill ha någon för just nu trivs jag bra med min tillvaro och jag kanske inte tänker efter alltid först, men nånstans på vägen hände det något när Venus mötte Mars och allt verkar bli ett enda stort missförstånd.

Jag vet att det någonstans finns folk som säger en sak men menar en annan, men jag vill bara ha raka rör från början, varför ödsla tid på något som man kunde ägnat annat bättre åt?
Man kan aldrig veta vad som kommer hända och om saker ändras under tidens gång, men det där samspelet som ska kallas konversation verkar ha hamnat mellan stolarna nånstans...

Jag hoppas den dan man träffar någon som kan vara intressant att han har en egen vilja och stake nog att säga vad det är...det är en kille för mig.

Nu när man skriver såhär tror alla att man letar efter den rätta, men den rätta kan ju betyda olika saker i olika sammanhang.
Jag talar om alla sorters förhållanden; vänskap, kärlek, dejting eller sex.
Var det nån som bara hittade på det där men att ärlighet varar längst?
För det verkar vara nåt som varenda människa glömt på sistonde...män som kvinnor.
Känns som att alla mer eller mindre spelar ett spel, själv är man ju inte perfekt men jag ska göra mitt bästa för att stå för det jag vill och känner från och med nu...

Man får gärna vara en skitstövel, men stå då för det och låtsas inte vara något annat! =)

Kanske är det dags för mig att börja vara helt ärlig själv och ta tag i vissa bitar i mitt liv också... 

Äh jag orkar inte ägna mer tid åt saker som tar ens energi, jag ska titta på ännu ett avsnitt av True Blood och se Alexander Skarsgård, som förövrigt är den sexigaste skitstöveln på länge i seriesammanhang! ;)

Satt idag och kollade på gamla kort och jämförde hur man sett ut de senaste åren, så jag var ju självklart tvungen att göra ett litet kollage som visade på alla, bra som väldigt mycket sämre frisyrer man haft...=)


Ok, vissa dagar kanske jag skulle stannat inne...hahahaha...



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hoppas norrmännen inte har glömt vad ärlighet är, baby! Och ja, vi är stora flickor.. Bring it on!

2009-08-31 @ 17:08:54
Postat av: Bjanca

Sexigaste skitstöveln på länge asg Du har så rätt och jag håller med dig och Charlotte. Det är sjukt dålig karma!!! Pusss

2009-08-31 @ 17:58:31
URL: http://bjanca.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha ja det där med karman stämmer nog...What goes around, comes around...tänk på det!! Haha!

2009-08-31 @ 18:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0